HYDAC + Koenigsegg = dynamiskt partnerskap
HYDAC + Koenigsegg = dynamiskt partnerskap
En nära, flexibel och samarbetsorienterad process har varit nyckeln till framgång, tillsammans med hårt arbete, passion och problemlösning.
När tradition möter innovation och passion förenas med teknisk prestation, skapas något extraordinärt.
Koenigsegg, det unika svenska företaget som specialiserar sig på megabilar och teknologiska innovationer, har ingått ett aktivt partnerskap med HYDAC. Samarbetet syftar till att skapa nya standarder för ”absolut prestanda”.
Tradition och innovation förenat
Koenigsegg är kända för att utmana gränserna inom bilteknologi och eftersträvar ständigt förbättringar, vilket sammanfattas i deras motto ”PERFECTION IS A MOVING TARGET”. HYDAC med sin starka förankring i både tradition och innovation, har en lång historia av kundnära samarbete och högkvalitativa produkter. Vi erbjuder ett brett utbud av komponenter, system och tjänster som bidrar till utvecklingsprocesser inom bilindustrin.
Partnerskapet mellan Koenigsegg och HYDAC inleddes 2018 när Koenigsegg letade efter en erfaren partner med expertis inom avancerad bilteknologi. HYDAC bidrog med kritiska komponenter, som ventiler för Koenigseggs Light Speed Transmission (LST), och fortsatte senare med andra lösningar som filter, ackumulatorer och sensorer.
Genom HYDACs dubbla styrka, både som lokalt företag och global aktör, har samarbetet lyckats skapa en flexibel och dynamisk utvecklingsprocess.
Driver den teknologiska utvecklingen inom bilindustrin tillsammans
HYDACs team, inklusive ventilexperten Peter Bruck, bidrog med djupgående insikter och skräddarsydda lösningar. Partnerskapet har varit en framgång, med fler projekt under utveckling och ett gemensamt mål att utmana gränserna inom bilteknologins prestandaoptimering.
I detta dynamiska partnerskap förenas tradition och innovation, och tillsammans driver Koenigsegg och HYDAC den teknologiska utvecklingen framåt inom bilindustrin, med målet att leverera oöverträffad prestanda och teknisk briljans.





